Παιχνίδια που μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά σας, τώρα που υπάρχει χρόνος και είστε σπίτι μαζί.

«Εσύ κυνηγάς»

Ορίζεται ένας κυνηγός, ο οποίος φωνάζει «εγώ κυνηγάω». Όλοι τρέχουν να τον αποφύγουν. Όποιον πιάσει του φωνάζει «εσύ κυνηγάς». Ο κυνηγός δεν μπορεί να κυνηγήσει τον προηγούμενο κυνηγό. Ο καταδιωκόμενος «σώζεται» αν σταθεί όρθιος στο ένα πόδι, με τα χέρια ψηλά. Τρέχουν μέσα στο χώρο του σαλονιού. Όποιος βγει έξω απ' αυτόν τον χώρο και πάει σε άλλους χώρους θεωρείται ότι χάνει.

«Νησάκια»

Τοποθετούμε ασύμμετρα στο χώρο 3-5 μαξιλάρια. Υπάρχουν 2 κυνηγοί ή και ένας εάν δεν υπάρχουν αδελφάκια. Με το παράγγελμα, τα παιδιά και οι γονείς τρέχουν προς όλες τις κατευθύνσεις, οι κυνηγοί προσπαθούν να τους πιάσουν. Τα παιδιά μπορούν να προφυλαχθούν στα νησάκια - μαξιλάρια . Όποιο παιδί μικρό ή μεγάλο πιάνεται, παίρνει τη θέση του κυνηγού. Δεν μπορούν να μείνουν πάνω από 5 δευτερόλεπτα στο μαξιλάρι. Το παιχνίδι διεξάγεται στο σαλόνι.

« Παραμύθι»

Διαβάζουμε ένα παραμύθι στα παιδιά μας, διαλέγουμε ρόλους και παίζουμε με θεατρικό παιχνίδι το παραμύθι ξανά από την αρχή με πρωταγωνιστές εμάς τους ίδιους. Δεν ξεχνάμε να αλλάζουμε τους ρόλους κάθε φορά για να γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό.

« Ο εαυτός μου»

Παίρνουμε χαρτί του μέτρου και αφού ξαπλώσει το παιδί πάνω σχεδιάζουμε το περίγραμμά του. Του το δείχνουμε και το αφήνουμε να ζωγραφίσει τον εαυτό του όπως θέλει και μπορεί. Εναλλακτικά εάν υπάρχουν αδελφάκια μπορούμε να βάλουμε το ένα μας παιδί να ζωγραφίσει το άλλο όπως το φαντάζεται.

« Τα μουσικά όργανα»

Φτιάχνουμε μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά του σπιτιού μας. Άδεια κουτιά δημητριακών μπορούν να μεταμορφωθούν σε μουσικά όργανα αν προσθέσουμε μέσα όσπρια ή ρύζι. Πλαστικά καλαμάκια μπορούν να γίνουν ένα όμορφο φλάουτο και μικρά πλαστικά κουτιά να μεταμορφωθούν σε μαράκες. Με αυτά στο σπίτι θα γίνετε όλοι μικροί μουσικοί.

1. Κλακέτες 

Υλικά:

- χαρτονάκια

- καπάκια μπύρας

- κόλλα

- νερομπογιές

Κόψτε τα χαρτονάκια σε ορθογώνια παραλληλόγραμμα (8×3 εκ.) και διπλώστε τα στη μέση. Χρωματίστε τα καπάκια με όποιο χρώμα αρέσει στο μικρό σας και κολλήστε τα πάνω στο χαρτόνι από την ίδια πλευρά.

- Βάλτε στην παλάμη σας ένα χαρτονάκι και ...κλαπ-κλαπ!

2. Κουδουνίστρα & Ντέφι

Υλικά:

- το χαρτονένιο εσωτερικό μέρος από το ρολό κουζίνας

- κουδουνάκια

- πετονιά ή ανθεκτική κλωστή

Κάντε μερικές τρύπες με ένα αιχμηρό εργαλείο στην μια πλευρά του κυλίνδρου και περάστε από εκεί ένα κομμάτι πετονιά, στην οποία έχετε ήδη δέσει ένα κουδουνάκι. Επαναλάβετε για όλα τα κουδουνάκια και έτοιμο!

Για το ντέφι θα χρησιμοποιήσετε ένα χάρτινο πιάτο στο οποίο θα δέσετε περιμετρικά όσα κουδουνάκια θέλετε, ενώ η καλλιτεχνική επιμέλεια ανήκει στο παιδί σας.

3. Φλάουτο

Υλικά:

- Καλαμάκια

- Χαρτοταινία

- ψαλίδι & Χάρακα

Κόψτε 10 καλαμάκια σε διαφορετικά μήκη. Το μικρότερο να είναι 7 εκ., το αμέσως επόμενο 8 εκ., κτλ. Βάλτε το ένα δίπλα στο άλλο και ενώστε τα με ένα κομμάτι χαρτοταινίας.

4. Μαράκες

Υλικά:

- πλαστικά (κούφια) αυγά

- πλαστικά κουτάλια

- χαρτοταινία

- σπόρους ποπ-κορν

- μαρκαδόρους



Βάλτε σπόρους καλαμποκιού στο μισό αυγό και κλείστε το. Τοποθετήστε 2 πλαστικά κουτάλια στις 2 πλευρές του αυγού, εξωτερικά. Τυλίξτε και στερεώστε με χαρτοταινία στην πλευρά που είναι το αυγό αλλά και στις λαβές των κουταλιών. Στο τέλος μπορείτε να ζωγραφίσετε επάνω στην χαρτοταινία με τους μαρκαδόρους.

5.Κιθάρα

Υλικά:

- 1 κουτί από παπούτσια

- κλωστές ή πετονιά

- στρογγυλεμένα καρφάκια χειροτεχνίας (όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή φιγούρας καραγκιόζη)


Τοποθετήστε τα καρφάκια στην κάθετη πλευρά του κουτιού αφήνοντας διάστημα 1-1,5 εκ. Κάνετε το ίδιο και για την ακριβώς απέναντι, κάθετη πλευρά του κουτιού. Τυλίγετε την κάθε κλωστή γύρω από το καρφάκι και στη συνέχεια τεντώνετε μέχρι την άλλη πλευρά του κουτιού όπου στερεώνετε στο αντίστοιχο καρφάκι. Επαναλαμβάνετε για όλες τις κλωστές και τα καρφάκια, φροντίζοντας οι κλωστές να είναι παράλληλες μεταξύ τους.

Μην ξεχάσετε να τοποθετήσετε ένα κάθετο κομμάτι χαρτόνι για να "βοηθήσετε" τις κλωστές να μην εφάπτονται στην οριζόντια πλευρά του κουτιού. Ανοίξτε και μια στρογγυλή τρύπα στο κέντρο της οριζόντιας επιφάνειας και...έτοιμη η αυτοσχέδια κιθάρα σας!

«Φούσκες»

Ξεχάστε το κλασσικό παιχνίδι για φούσκες. Πάρτε μια μεγάλη λεκάνη ή ένα ταψί γεμίστε το νερό με υγρό σαπούνι και δώστε στο παιδί ότι κουζινικά θέλει. Θα βουτάει τα κουζινικά και θα παρατηρεί τις διαφορετικές φούσκες που θα βγαίνουν. Να το ξέρετε θα ενθουσιαστεί!!!

« Μνήμη»

Παίξτε ένα παιχνίδι μνήμης που θα το φτιάξουν τα ίδια τα παιδιά. Μοιράστε στα παιδιά κάρτες και αφήστε τα να ζωγραφίσουν έναν αριθμό, ένα γράμμα, ένα σχήμα, ένα σχέδιο, ότι θέλουν.  Ή ακόμα ζωγραφίστε διάφορα αντικείμενα, εις διπλού. Γυρίστε τις ανάποδα και ζητήστε τους να θυμηθούν τη σειρά που έχουν οι κάρτες.


«Διαδρομή»

Τα ρολά υγείας μεταμορφώνονται σε κτίρια σε μια διαδρομή για γυάλινους βώλους! Παίρνω τα ρολά υγείας και τα βάφω σε διάφορα χρώματα, κάθε κτίριο έχει το δικό του χρώμα. Πάνω σε κάθε ρολό βάζω μια ταμπέλα που γράφει ένα όνομα π.χ. κρεοπωλείο. Φτιάχνω τις ταμπέλες με χαρτόνι, το οποίο το κολλώ πάνω στο ρολό . Προσοχή στο παιχνίδι αυτό παίζει πρώτος ο μικρότερος, μετά ο αμέσως μεγαλύτερος. Ο κάθε παίχτης πετά τον βώλο του, όπου σταματά ο βώλος, σε όποιο δηλαδή κτίριο, αυτόματα το κτίριο ανήκει στον παίκτη. Όποιος έχει τα περισσότερα κτίρια κερδίζει. Είναι εφικτό να γίνει και ανταλλαγή στα κτίρια.

«Συναισθήματα»

Με αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά θα μάθουν να καταλαβαίνουν τα συναισθήματα, πώς δηλαδή αισθάνονται. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνει με παιδιά 3 ετών και άνω, από ένα παιδί κι έναν ενήλικα.

Απαραίτητα υλικά:

  • Λωρίδες από χαρτί ή χαρτόνι για τις προτάσεις
  • Μαρκαδόροι
  • Εικόνες ή σύμβολα συναισθημάτων

Γράφει ο ενήλικας εάν δεν έχει κατακτήσει αυτή τη δεξιότητα το παιδί προτάσεις για τα συναισθήματα όπως:

  • Αισθάνομαι καλά όταν...
  • Αισθάνομαι λύπη όταν...
  • Αισθάνομαι τρομαγμένος όταν...
  • Αισθάνομαι φόβο όταν...
  • Αισθάνομαι ανόητος όταν...
  • Δεν έχω σχολείο και αισθάνομαι ....
  • Ο κορονοϊός με κάνει να αισθάνομαι ....

Γράψτε τα σε χάρτινες λωρίδες ή σε χαρτόνι. Μαζί με το παιδί μπορείτε να ζωγραφίσετε με μαρκαδόρους ή να κολλήσετε μια εικόνα συμβολική για το συναίσθημα δίπλα ή στη θέση της λέξης του συναισθήματος σε κάθε πρόταση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν δουλεύουμε με μικρά παιδιά. Πείτε στο παιδί ότι θα παίξετε ένα παιχνίδι με προτάσεις για τα συναισθήματα. Πείτε του ότι αρχίσατε να γράφετε τις προτάσεις και ότι πρέπει να σας βοηθήσει να τις τελειώσετε. Διαβάστε τις προτάσεις μια φορά και αφήστε το παιδί να τις συμπληρώσει. Γράψτε τις απαντήσεις του ή βοηθήστε το να γράψει το ίδιο. Αφού διαβάσετε όλες τις προτάσεις, φυλάξτε το και χρησιμοποιήστε το ξανά για να παίξετε διάφορα παιχνίδια ή να ενθαρρύνετε το παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του.

«Παλιές κονσέρβες, έβαλαν τα καλά τους και είναι έτοιμες για έναν αγώνα μπόουλινγκ»

Τοποθετώ όσες κονσέρβες έχω σε απόσταση 2 περίπου μέτρων από τους παίχτες. Ρίχνω την μπάλα και μαζεύω πόντους. Όποιος τις ρίξει όλες βοηθάει στο μαγείρεμα τη μαμά....


«Ένα κουκλοθέατρο από κουτιά παπουτσιών»

Παίρνουμε κουτιά παπουτσιών που δεν χρειαζόμαστε και τα κόβουμε με το ψαλίδι. Με τα κομμάτια αυτά σχηματίζουμε τις φιγούρες της οικογένειας. Κάνουμε πίσω από την πολυθρόνα ή τον καναπέ μας κουκλοθέατρο, αλλάζοντας τη φωνή μας. Όλα τα μέλη της οικογένειας πρέπει να παίξουν με τη σειρά. Οι υπόλοιποι παρακολουθούν από απόσταση και σκάνε στο γέλιο όταν ειδικά βλέπουν τον εαυτό τους απέναντι.


«Με 2 μικρά ρολά υγείας και 2 μπαλόνια θα παίξετε το πιο διασκεδαστικό παιχνίδι...»

Παίρνουμε δύο ρολά υγείας, δύο μπαλόνια και τα μπαλόνια τα φουσκώνουμε λιγάκι. Κάνουμε τον καθιερωμένο κόμπο, μετά τα κόβουμε με ένα ψαλίδι από πάνω τα μπαλόνια. Τα τοποθετούμε από τη μια πλευρά του ρολού ενώ από την άλλη είναι ανοιχτό. Βάλτε μέσα ποπκορν εκτόξευση και πυρ!!!

« Η γυάλα χωρίς τα ψάρια»

Παίρνουμε μια γυάλα ή ένα μπολ, χαρτάκια κομμένα σε μέγεθος ετικέτας. Γράφετε πάνω στο κάθε χαρτί τα ονόματα όλων των παικτών, τσαλακώνετε τα χαρτάκια, τα ρίχνετε στη γυάλα και ανακατεύετε. Χρησιμοποιείτε και χρονόμετρο. Άραγε πόσο καλά ξέρετε ο ένας τον άλλο; Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο καθένας να υποδυθεί αυτόν - αυτήν που γράφει το χαρτί. Χωρίς φυσικά να αποκαλύψει το όνομα που αναγράφεται. Κερδίζει όποιος κάνει τους άλλους να βρουν τους γρίφους γρηγορότερα. Θα έρθετε πιο κοντά ή θα τσακωθείτε; Βαθύτερος σκοπός να αντέξουμε να μας σατιρίζουν...

Διασκεδάστε και δημιουργήστε με τα παιδιά σας θα δείτε τα ματάκια τους να λάμπουν από ενθουσιασμό!

«'Μένουμε Σπίτι και Διασκεδάζουμε'»